Jak dobrze "wejść" na rynek, "wprowadzić produkt" by był na niego popyt? By konsumenci chętnie kupowali i odwiedzali nasze sklepy, firmy. Uważam, że przed wprowadzeniem produktu pierwszym krokiem jaki trzeba wykonać to przeprowadzić ankietę. Sformułować dobrze pytania, podpytać potencjalnych klientów czego potrzebują, z czego chcieli by skorzystać, jakie mają zainteresowania. Następny etap to promocja produktu, dać konsumentowi wypróbować, sprawdzić produkt. W przypadku na przykład wprowadzenia nowego balsamu na rynek dać powąchać krem, sprawdzić jak się wchłania, sprawdzić jego konsystencję. W przypadku drukarni możemy porównać na przykład nasz nowy tusz z innymi za pomocą wydrukowanych zdjęć, które możemy wykonać przy kliencie. Super pamiątka, fajna atrakcja i co najważniejsze zapamiętanie nazwy drukarni Centrum Prac Introligatorskich. Na tym etapie promocji wprowadzamy właśnie kanał dystrybucji, czyli doprowadzenia produkty do klienta oraz robimy sobie reklamę sami "wychodząc do ludzi". Tak zwana reklama bezpośrednia, przy tym klient ma kontakt z naszymi pracownikami, a jak wiemy obsługa konsumenta jest bardzo ważna zaczyna się od uśmiechu, a kończy pozytywną opinią o naszej firmie. Tak zwana "poczta pantoflowa" potrafi zdziałać cuda. Dobrze jest również skorzystać z zareklamowania produktu w gazetach, czasopismach, czy nakręcić krótką reklamę. Teraz w dobie internetu możemy przesłać produkt do osoby popularnej w sieci, która prowadzi blog lub inne popularne portale społecznościowe, by wypróbowała nasz produkt i wyraziła opinię o produkcie. Mamy różne formy marketingu, od nas zależy z jakiej formy skorzystamy. Wystarczy tylko wykazać się kreatywnością i wyjść do ludzi z nowym pomysłem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz