Nie wiem czy spotkaliście się kiedyś z określeniem "proof" ? Chciałabym Wam wyjaśnić co to takiego, otóż, gdy zamawiamy projekt na przykład plakatu, bilbordu, okładki na książkę czy może to być okładka magazynu i wiele wiele innych to przed wydrukowaniem egzemplarzy, pokazujemy klientowi wydruk próbny projektu graficznego. Taki wydruk próbny projektu graficznego w branży drukarskiej, poligraficznej nazywa się właśnie proof. Jest to kluczowy moment dla drukarni czy firmy takiej jak Centrum Prac Poligraficznych, ponieważ od tego wydruku próbnego zależy czy dane zlecenie zostanie puszczone do druku, czy też będzie trzeba nanieść poprawki w projekcie graficznym. Celem wydruku próbnego - proof jest znalezienie bądź zweryfikowanie powstałych błędów, sprawdzenie koloru by uzyskały odpowiednie nasycenie by zapobiec niechcianym różnicom kolorów, naniesienie jakiejkolwiek zmiany, która powstała przypadkiem. Dlaczego proof jest bardzo ważny? Przy bardzo dużym zleceniu, za którym idzie duży nakład druku, drukarnia nie może sobie pozwolić na jakiekolwiek błędy w procesie finałowym druku, ponieważ są to ogromne ponoszone koszty. Przed ostatecznym zleceniem wydruku bardzo ważny jest druk próbny proof. Dzięki niemu mamy pewność, że zlecenie w efekcie finalnym spełnia oczekiwania i jest zgodne z projektem. Proof to jednocześnie oszczędność czasu produkcji, a także kosztów w razie wykonania wydruku różniącego się od projektu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz