wtorek, 14 marca 2023

Merchandising co to?

  Zastanawialiście się może dlaczego dane produkty są ułożone tak, a nie inaczej na półkach sklepowych? Jakie ma znaczenie ułożenie towaru na regałach? Wszystko to ma na celu zwiększyć sprzedaż. Produkt musi zwrócić uwagę klienta i zachęcić go do zakupu. Wszystko to nazywa się merchandising, czyli ładnie mówiąc organizowanie przestrzeni w sklepie, ale i nie tylko. Wszystko jest skrupulatnie zaplanowane od tego gdzie ma być wyłożony towar, w jakim miejscu, na której półce, czy w środku regału czy może na końcu, nawet zapach w sklepie jest dobierany w zależności od branży, towarów jakie sprzedajemy, muzyka również się zalicza do merchandising. Wszystkie te działania mają na celu zwrócić uwagę klienta, wpłynąć na jego zachowanie, zachęcić go do sfinalizowania transakcji - kupna, jest to chwyt marketingowy, który ma na celu zwiększyć sprzedaż towarów, produktów, usług. Mamy dwa rodzaje merchandisingu: handlowy oraz producenta. Merchandising handlowy jego celem jest zwiększenie sprzedaży produktów w sklepie oraz zadowolenie i pozyskanie nowych  klientów, natomiast merchandising producenta jest skupiony na danej marce produktu by zwiększyć jej sprzedaż, po przez wyeksponowanie towaru. Wykorzystać możemy tę formę marketingu również do poprawy wizerunku już istniejącej marki. Wykorzystują tę metodę marketingu sklepy spożywcze, drogerie ale również firmy jak na przykład Centrum Prac Introligatorskich.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz