Przez wiele osób pierwsze wrażenie bywa bagatelizowane. Jednak musimy pamiętać, że jest ono bardzo ważne w stosunkach międzyludzkich czy w obszarze pracy. My Polacy szybko wyrabiamy sobie opinię na temat innych osób i to co one reprezentują, oferują sprzedają. Dlatego pracodawca, ale i my sami powinniśmy pamiętać, że gdy mamy do czynienia z klientem w pracy, że wykonujemy swoją pracę bo chcemy, bo zarabiamy pieniądze, a nie musimy tam być jak za karę, pamiętajmy o tym pierwszym wrażeniu. Musimy pamiętać o podstawach "savoir vivre", że gdy klient wejdzie do sklepu powinniśmy się przywitać, powiedzieć "Dzień dobry", uśmiechnąć się, zapytać czy w czymś pomóc, coś doradzić, zaproponować kawę lub wodę itp. Dzięki temu życzliwemu zachowaniu mamy pewność, że klient wróci do nas, że chętnie zapyta o oferowaną usługę, że szepnie słówko znajomym. A jak wiemy poczta tak zwana "pantoflowa" jest niedoceniana, a bardzo skuteczna. Obsługa klienta nie jest tak prosta, a jakość tej usługi pozostawia wiele do życzenia w niektórych firmach. Na obsługę klienta składa się wiele elementów, między innymi: komunikacja z klientem, intencje firmy, współpraca przed i po zawarciu umowy, długofalowe budowanie relacji z klientem. Pojęcie "obsługa klienta" to także nasza dostępność, elastyczność, sposób reagowania w różnych sytuacjach. Jak widać obsługa klienta to nie tylko uprzejmość, ale przede wszystkim zaspokojenie potrzeb klienta, wyjście mu na przeciw. Dlatego w firmach jak np. Centrum Prac Introligatorskich są przeprowadzane szkolenia, które mają na celu polepszyć stosunki między pracownikiem, a klientem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz