Wielu z nas spotkało się z katalogiem produktów, często trafia w nasze ręce gdy chcemy dobrać dla siebie kosmetyk, gdy szukamy wycieczki zagranicznej, gdy planujemy remont domu jest dostępnych wiele katalogów, które prezentują na przykład: kolory farb, panele, meble wypoczynkowe, dodatki dekoracyjne itp. Katalog ma za zadanie zaprezentować nam produkt tak by klient był zainteresowany kupnem. Profesjonalne zdjęcia pozwalają na prezentację produktu. Czytelny opis produktu pozwala na zapoznanie się np. z wymiarami, cechami produktu. Warto dyskretnie umieścić logo firmy na stronach katalogu. Informacje zawarte w katalogu pozwalają nam zapoznać się ze specyfikacją wybranego modelu. Charakter informacyjny katalogu jest jedną z najważniejszych jego cech, co pozwala nam sprawdzić wymiary produktu bądź porównać go z innym. W produkcji tworzenia katalogów wyróżnia się trzy rodzaje: katalog informacyjny, który ma dokładny opis produktów, ich specyfikację; katalog reklamowy zawiera aktualne promocyjne ceny i możemy znaleźć go w skrzynkach pocztowych; katalog prezentacyjny, przedstawia produkty w użyciu, wizualizuje jak i gdzie możemy umieścić dany produkt w np. salonie. Katalog dobrze zaprojektowany przez firmy takie jak Centrum Prac Introligatorskich ma nie tylko informować klientów o produktach, nowościach, promocjach, ale także ma za zadanie budować pozytywny wizerunek firmy - marki, wzbudzać zaufanie przyszłych klientów. W dużej mierze pełni też funkcję reprezentacyjną wybranej marki czy biznesu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz