piątek, 16 sierpnia 2024

Etykiety i ich zadania.

 Czy wiesz, że ważną rolę w handlu towarami, produktami odgrywa etykieta?! Otóż jest to pierwsze co na co klient zwraca uwagę. Etykiety mają za zadanie nie tylko informować klienta o tym gdzie została dana rzecz wyprodukowana, datę ważności, logo firmy, nazwę i skład produktu itp. Etykieta ma za zadanie przyciągnąć klienta. Zwróciłeś uwagę jak te etykiety teraz wyglądają? Etykiety są kolorowe, przejrzyste, lustrzane, transparentne, informacyjne, tekstowe. Producenci etykiet jak na przykład firma Centrum Prac Introligatorskich muszą wykorzystać wiele materiałów do ich produkcji. Jest wiele rodzajów etykiet wyróżnić możemy najczęściej spotykane to: etykieta tradycyjna, klejona na mokro;  etykieta samoprzylepna; etykieta IML jest to połączenie etykiety z opakowaniem; etykiety termokurczliwe, etykiety foliowe i wiele innych. Definicja etykiety jakiej ja się uczyłam w szkole, jest wciąż taka sama, czyli etykieta jest nośnikiem informacji dla konsumenta o danym produkcie. Etykietowanie produktów ma za zadnie zapewnienie bezpieczeństwa oraz zapewnienie wiarygodnej informacji żywieniowej. Etykieta ma również zadanie marketingowe poprzez promowanie produktu i marki za pomocą atrakcyjnych elementów graficznych, które widnieją na etykietach. Musimy pamiętać, że etykieta powinna być atrakcyjna ponieważ jest ważnym czynnikiem w walce o konsumenta. A my konsumenci musimy czytać etykiety, by wybierać produkty najbardziej wartościowe, zdrowe. Musimy wiedzieć co spożywamy i co jest zawarte w danym produkcie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz