poniedziałek, 25 lutego 2019

Wizytówki 3D?!

Odwiedzając firmę Centrum Prac Introligatorskich spotkałam się z bardzo nietypową wizytówką. Wizytówką wypukłą - 3D. Zwróciłam na nią szczególną uwagę, ponieważ pierwszy raz spotkałam się z taką formą. Oglądałam ze wszystkich stron, dotykałam wypukłości palcem, taki odruch bezwarunkowy. Wypukła wizytówka podziałała na moje zmysły, mianowicie na zmysły dotyku i wzroku. Jestem przekonana, że gdybym dostała tak nietypową wizytówkę schowałabym ją do portfela i zapamiętała firmę. Wnioskując "marketing wizytówkowy" w moim przypadku zdał egzamin ;) Jak powstają wizytówki wypukłe 3D. Omówię w skrócie trzy najpopularniejsze techniki. Pierwsza z nich to technika tłoczenia. Tłoczenia wykonuje się dzięki metalowej matrycy, która uderza w papier i powstaje z jednej strony wypukłość, natomiast z drugiej wklęsłość. Tą techniką ingerujemy w strukturę papieru. Do niedawna wykorzystywało się tylko jedną stronę. Obecnie dzięki technice kaszerowaniu, która polega na sklejeniu stron papieru, wykorzystujemy kartę obustronnie. Dzięki kaszerowaniu wizytówki z tłoczeniem mogą być dwustronne. Druga technika to druk wypukły wypalany.  W tej technice drukujemy projekt metodą offsetową. Po wydrukowaniu nakładamy specjalny proszek na te elementy, które chcemy aby były wypukłe. Pod wpływem temperatury i promieniowania (wypalamy pod lampami) proszek się rozpuszcza i wchodzi w reakcję z farbą w wyniku czego zostaje ona spulchniona. W tej technice nie ingerujemy w strukturę papieru i wizytówka z drugiej strony jest gładka dzięki czemu można ją wykorzystać obustronnie. Trzecia możliwość to lakier selektywny, wypukły. Jest to najtańsza metoda wypukłości, polega na nakładaniu grubej warstwy lub kilku warstw lakieru na dane elementy. Estetyka nie jest dobra, ponieważ widać nierówności oraz "zalania" liter. Metoda ta nie jest polecana ze względu na słabość wykonania, a jak wiemy wizytówka świadczy o naszej firmie. Warto zainwestować w inność dobrej jakości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz