Marketing bezpośredni z czym Ci się kojarzy? Mi osobiście najbardziej kojarzy się z promocją bezpośrednią, czyli jak w sklepach stoją panie - hostessy, które proponują przeróżne smakołyki :) i myślę, że jest to też jedna z form marketingu. W takim razie co zaliczamy do marketingu bezpośredniego na czym on polega. Marketing bezpośredni jak sama nazwa wskazuje polega na bezpośrednim kontakcie - komunikacji z klientem i za razem zareklamowania produktu oraz jego sprzedaży. Do głównych narzędzi marketingu bezpośredniego możemy zaliczyć standardowe narzędzia, którymi są: poczta tradycyjna (wrzucane do skrzynek reklamy, ulotki), poczta elektroniczna (otrzymywanie email z nowościami, promocjami itp.), telefon komórkowy (sms lub rozmowa telefoniczna z konsultantem), reklamy internetowe (wyświetlane podczas korzystania z Internetu) oraz spotkanie tak zwane face to face. Co takiego daje nam marketing bezpośredni otóż najważniejsze jest to, że klient nie musi udać się do sklepu, galerii by dowiedzieć się o nowościach, trendach, ofertach i może dokonać zakupu bez wychodzenia z domu. Przed skorzystanie z oferty czy zakupu może sam doczytać informacje lub nawiązać kontakt elektroniczny ze sprzedawcą by zapytać o produkt w celu dokonania zamówienia. Duże firmy jak na przykład Centrum Prac Introligatorskich wykorzystuję tę metodę marketingu, która pozwala na bezpośredni kontakt oraz większy zasięg klientów po przez to, że reklama trafia do nich bezpośrednio.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz