Od jakiegoś czasu często spotykam słowo branding? Regularnie się je słyszy w biurze wśród współpracowników, czy na wszelkich konferencjach, spotkaniach biznesowych, szkoleniach. Czy wiesz co ono oznacza? Otóż słowo branding pochodzi od angielskiego słowa "brand" w wolnym tłumaczeniu oznacza markę. Branding ma na celu budowanie marki firmy, produktu, osoby. Branding to zbiór metod i technik marketingowych, który ma na celu stworzenie danej marki od podstaw, wykreowanie jej, sprawić by stała się ona rozpoznawalna - znana na rynku czy też dla potencjalnych klientów. Tak by w danej grupie docelowej zwracała na siebie uwagę. Budowanie świadomości marki jest dość skomplikowanym zadaniem, potrzebny jest do tego wykwalifikowany zespół pracowników, pomysł i stworzenie dobrej reklamy by w przyszłości nawiązać kontakty z biznesowe, współpracę z firmami jak na przykład Centrum Prac Introligatorskich. Dobra strategia marketingowa pozwoli na poprawę pozycji na rynku, wzrost wartości firmy, branding wpłynie na pozytywne budowanie zaufania danej marki, zwiększenie jej świadomości wśród klientów. Istnieją trzy rodzaje brandingu, pierwszy z nich to: branding pojedynczego produktu, czyli np. chcemy wprowadzić na rynek poligraficzny opakowania kartonowe; kolejny rodzaj to : personal branding, czyli promowanie marki osobistej, promowanie własnego wizerunku, kompetencji, itp. Ostatni rodzaj brandingu to: employer branding, czyli promowanie marki pracodawcy, firmy w której jesteśmy zatrudnieni.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz