poniedziałek, 24 marca 2025

Opakowanie i jego funkcje.

Jak wiemy opakowania wykorzystywane są do pakowania produktów. Opakowanie ma za zadanie chronić produkt, ułatwić przemieszczanie i magazynowanie go, ma zwracać uwagę klienta i wpływać na jego sprzedaż. I tak właśnie możemy podzielić opakowanie na funkcje i role jakie odgrywa. Opakowania dzielimy na : opakowanie ochronne, które ma za zadanie chronić produkt przed działaniem czynników zewnętrznych (np. zalaniem), ale również przed uszkodzeniem produktu i utrzymaniem go w świeżości. Opakowanie pełni również funkcję informacyjną, czyli na opakowaniu umieszczone są informacje o produkcie na przykład termin jego użyteczności, skład, wartość produktu - cena, nazwa producenta czy też jak prawidłowo z niego korzystać. Kolejna funkcja opakowania to funkcja reklamowa, która ma za zadnie zachęcić klienta do kupna po przez estetyczne, kolorowe, atrakcyjne opakowanie. Natomiast funkcja promocyjna, najbardziej zachęcająca gdy mamy możliwość wypróbować produkt na przykład po przez degustację, wypróbowanie próbki, powąchanie lub promocyjną cenę. Funkcja jakościowa wykorzystuje znaną markę by towar stał się luksusowym wyborem klienta, produkowane są z bardzo dobrych tworzyw. Kolejna funkcja to funkcja ekologiczna polega na wykorzystywaniu materiałów biodegradowalnych, które łatwo i bezpiecznie można zutylizować. Opakowania produkowane są przez firmy jak na przykład Centrum Prac Introligatorskich, które mają szeroko rozwinięty park maszynowy jak i wychodzą klientom na przeciw i szybko realizują zlecenia. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz