piątek, 17 listopada 2017

Jakie formy reklamy trafiają do klienta?

Pierwsze pytanie jakie powinniśmy sobie zadać : do kogo  ma trafić reklama? Odbiorców mamy wielu, możemy ich dzielić ze względu na wiek, rodzaj wykonywanej pracy, zainteresowań, pragnień czy potrzeb, są to między innymi: gospodynie domowe,  biznesmeni, dzieci, młodzież, osoby starsze, osoby niepełnosprawne, samotne itp. Z analiz rynku reklam w Polsce wynika, że na pierwszym miejscu znajduje się reklama telewizyjna. Gdy zdecydujemy się na media, ważne jest to o której godzinie mają być wyświetlane reklamy w telewizji. Są one najbardziej powszechne i trafiają do szerokiego grona odbiorców. Za równo dorośli, młodzież i dzieci oglądają telewizję. Osoby dorosłe oczekują od reklamy konkretów, zwięzłości i ewentualnie numer telefonu bądź informacji gdzie możemy dostać daną rzecz lub z kim mamy się skontaktować w celu zaciągnięcia szczegółowych informacji. Osoby młode chcą wiedzieć co jest na topie, co będzie modne danego sezonu, gdzie można pojechać dysponując niewielkim nakładem finansowym, promocje w restauracjach i pubach. Dzieci jak to dziec zabawki są najważniejsze, dla nich reklamy muszą być kolorowe, żywe i przedstawiać zabawkę w superlatywach. Reklamy pozwalają nam pokazać że dzięki danym produktom życie może być łatwiejsze, daną czynność można wykonać szybciej, a nawet może to nam sprawiać przyjemność. Jak wiadomo są też najbardziej irytujące i bardzo łatwo można je ominąć (przełączając kanał telewizyjny, wyłączyć dźwięk lub skorzystać z przerwy w serialu i odejść od telewizora). Jest tak dlatego, że reklamy mają charakter masowy,  który ciężko dopasować do indywidualnego klienta. Na drugim miejscu mamy prasę, kolorowe gazety i czasopisma. Zazwyczaj sięga się po nie gdy mamy ruszyć w podróż bądź gdy zawierają program telewizyjny lub oferują mały upominek na przykład kod rabatowy, kalendarz, próbki kosmetyków, film, zabawkę. Coś "na zachętę" jest zawsze mile widziane przez konsumenta. W ulotkach czy gazetkach promocyjnych dołączone bony pozwolą zaoszczędzić konsumentom na zakupie interesującego go produktu.  Niestety jednak mimo iż firmy się dwoją i troją, żeby utrzymać klientów sięga po nie coraz mniej osób. Następnie jest reklama w internecie. Internet jest co raz bardziej powszechny i trafia do dużej grupy odbiorców. Na każdej stronie internetowej wyświetlają się reklamy. Ważne jest aby każda firma posiadała stronę. Już na samym początku będzie inaczej odbierana przez obecnych i nowych klientów. Nie musi być ona rozbudowana, powinna zawierać szczegółowe informacje o produkcie  na podstawie których klient zdecyduje czy chce zakupić produkt czy też nie.
Jest wiele form reklamy możemy wykorzystać ulotki, bilbordy, wydrukować na opakowaniach  lub etykietach produktów logo firm,  okleić samochód czy wyżej wymienione. Ważne jest jednak żeby nasze reklamy trafiały do odbiorców, a nie do kosza.
(CPI)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz