poniedziałek, 28 maja 2018

Etykiety na produktach

Unia Europejska wprowadziła zasady etykietowania produktów, po to aby umożliwić konsumentom świadome wybieranie produktów podczas robienia zakupów, by wiedzieli co zawiera opakowanie. Etykiety te muszą być umieszczone w widocznym miejscu i muszą być nieusuwalne. W Polsce każdy produkt musi być oznakowany w języku polskim w sposób czytelny, zrozumiały. Znakowanie, czyli umieszczanie na opakowaniu produktów symboli, logo, tekstu, grafiki to źródło wiedzy konsumentów o konkretnym produkcie. W dzisiejszych czasach, gdy zdrowa żywność podbija rynek każdy z nas powinien czytać etykiety by nie zaszkodzić swojemu organizmowi po przez zawarte w żywności "polepszacze". Etykieta powinna zawierać: nazwę środka spożywczego; dane producenta oraz jego adres; skład oraz alergeny w nim zawarte np. soja, orzechy; termin przydatności do spożycia; partia produkcyjna; kod kreskowy; warunki przechowywania; wartość odżywcza. Etykiety należy czytać i rozumieć je, będzie to miało korzystny wpływ na nasze zdrowie, sylwetkę i samopoczucie oraz zmienić nasz styl życia na zdrowszy. Warto wspomnieć że niektórzy producenci stosują kod QR ("Quick Response Codes") po ich zeskanowaniu smartfonem możemy odczytać informacje o produkcie na ekranie telefonu. O tym jak powstają etykiety na produktach odsyłam Was na stronę firmy Centrum Prac Introligatorskich. Firma ta zajmuje się znakowaniem produktów jednostkowych, znakowaniem opakowań zbiorczych i dużych powierzchni oraz etykietowanie produktów, kartonów i palet dla różnych gałęzi przemysłu. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz