Każde przedsiębiorstwo będące, działające na rynku ma do dyspozycji narzędzia marketingowe. Aby wyróżnić się na rynku konkurencyjnym trzeba umiejętnie z nich korzystać. Narzędzia te to: produkt, cena, kanał dystrybucji oraz promocja. Produkt, powinien być dostosowany do potrzeb konsumentów, potencjalnych klientów powinno się ich zainteresować towarem i wyjść na przeciw nabywcą z pomysłem, projektem. Cena, powinna być zgodna z pozycją przedsiębiorstwa na rynku i sytuacją konkurencyjną. Kanał dystrybucji, czyli jak najszybsze doprowadzenie produktu do rąk klienta. Promocja, ma na celu wzrost popytu na towar naszego przedsiębiorstwa po przez informowanie i nakłanianie klienta do zakupu produktów. Centrum Prac Introligatorskich korzysta z reklam masowych i półmasowych. Reklama masowa charakteryzuje się tym, że jest prowadzona w formie multimedialnych kampanii reklamowych, wykorzystuje się środki przekazu takie jak Internet, telewizja, radio, prasa codzienna i inne na przykład bilbordy, tablice reklamowe, szyldy, tablice świetlne. Dzięki czemu trafia do bardzo wielu odbiorców, oddziaływuje na różne zmysły człowieka przy wykorzystaniu druku, fotografii, obrazu, dźwięku. Z kolei reklama półmasowa dotyczy produktów przemysłowych, czyli maszyn, urządzeń, narzędzi i surowców. Przykładem takiej reklamy są ogłoszenia w specjalistycznych czasopismach branżowych. Także promocja to oddziaływanie na odbiorców produktów polegające na przekazaniu informacji, które mają na celu zwiększyć wiedzę na temat towarów i przedsiębiorstwa.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz